Polityka prywatności
Polityka prywatności
Przed skorzystaniem z usług placówki Gminny Zespół Ośrodków Zdrowia Gminy Ozorków (adres: Solca Wielka 57, 95-035 Ozorków) (dalej: Administrator) prosimy o zapoznanie się z całą treścią polityki zachowania poufności. Administrator informuje, że wszelkie dane teleadresowe/adresowe otrzymywane przy prowadzeniu placówki będą wykorzystywane wyłącznie przez Administratora w celach:
– zarządzania usługami medycznymi
– bieżącej obsługi pacjentów,
– prowadzenia działań profilaktycznych i prozdrowotnych
– edukacyjnych i szkoleniowych
– statystycznych
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, że mają Państwo prawo do:
– dostępu do danych (art. 15),
– sprostowania i uzupełnienia danych osobowych (art. 16),
– bycia zapomnianym (art. 17),
– żądania ograniczenia przetwarzania danych (art. 18),
– przenoszenia danych (art. 20),
– sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21),
Wszystkie dane mogą Państwo zmienić na recepcji w siedzibie Administratora. Zmiana danych osobowych może być dokonana jedynie przez upoważnionego pracownika Administratora tylko i wyłącznie z użyciem autoryzacji zmian przez Klienta (własnoręczny podpis na formularzu zmiany danych osobowych)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
1) administratorem danych osobowych Pacjentów jest Gminny Zespół Ośrodków Zdrowia Gminy Ozorków;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3) administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO, tj. w celu zapewnienia opieki zdrowotnej, co wynika z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
4) dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także innym podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. laboratorium zewnętrznym, kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych);
5) administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
6) mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
1) Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
2) przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
3) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji ww. celów. Konsekwencją niepodania danych będzie odmowa udzielenia świadczeń z zakresu opieki zdrowotnej;
4)administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.