Informacja o Teleplatformie Pierwszego Kontaktu
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę pierwszego kontaktu (TPK).
W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia, poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, Pacjent ma możliwość skontaktowania się z Teleplatformą pierwszego kontaktu (TPK).
Dzwoniąc pod bezpłatny, ogólnopolski numer TPK: 800 137 200
pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ oraz w weekendy, święta oraz inne dni ustawowo wolne od pracy - całodobowo.
Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych w naszym kraju. Połączenia z zagranicy nie są obsługiwane.
Porady udzielane są w kilku językach:
- w języku polskim,
- w języku angielskim,
- w języku rosyjskim,
- w języku ukraińskim
- w języku migowym poprzez wideoczat (za pośrednictwem tłumacza Polskiego Języka Migowego).
Teleplatforma nie zastępuje świadczeń udzielanych przez nocną i świąteczną opiekę
zdrowotną, której zadania pozostają bez zmian. TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że porady udzielane są przez telefon.
Podczas porady telefonicznej, w razie potrzeby, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
- wizytę w stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ),
- kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku),
- a w przypadku podejrzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, zaleci bezpośredni kontakt z nr alarmowym 112 i wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Zasady działania Teleplatformy pierwszego kontaktu
Po połączeniu z nr TPK 800 137 200 pacjent słyszy krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę pierwszego kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent może wybrać język, w którym będzie udzielana porada.
W pierwszej kolejności z pacjentem łączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadza wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas tego połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną poradę, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić zaleceń co do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które mogą zagrażać życiu i zdrowiu, poinformuje pacjenta o konieczności pilnego kontaktu z numerem alarmowym 112, w celu wezwania zespołu ratownictwa medycznego.
Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli w ocenie lekarza, pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem, może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Gdy będzie potrzeba pilnej interwencji medycznej, lekarz może również zalecić kontakt z nr 112 i wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Z usługi Teleplatformy pierwszego kontaktu mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, TPK oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Aby skorzystać z porady pielęgniarki/położnej lub lekarza w ramach Teleplatformy poprzez wideoczat należy wejść na stronę internetową Narodowego Funduszu Zdrowia (www.nfz.gov.pl).
Na wskazanej stronie, w prawym górnym rogu, znajduje się zakładka dedykowana Teleplarformie pierwszego kontaktu. Po kliknięciu tejże zakładki Pacjent zostaje przeniesiony.
Kwestionariusz wstępnego wywiadu przed szczepieniem osoby dorosłej
Drodzy pacjenci.
Serdecznie informujemy, iż z naszej strony można pobrać Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby dorosłej przeciw COVID-19.
Kwestionariusz można wypełnić w domu i przyjść w dniu szczepienia do naszej przychodni z wypełnionym dokumentem. Ułatwi to nam pracę oraz wydatnie skróci czas oczekiwania w kolejce na szczepienie.
Dyrektor GZOZ Gminy Ozorków
lek. med. Małgorzata Dudek-Żytko, spec. med. rodzinnej, lek. pediatra
tel. 508 009 067
Komunikat w sprawie możliwości wykonania protez zębowych w ramach NFZ
Informacja o pracy naszych Ośrodków GZOZ w trakcie Świąt
Uprzejmie informujemy, że w dniu 2.04.2021 Ośrodek Zdrowia w Solcy Wielkiej będzie nieczynny.
W razie potrzeby prosimy o kontakt w Ośrodku Zdrowia w Sokolnika Parceli 5 pod nr tel. 42 710 12 24.
Deklaracja dostępności Gminnego Zespołu Ośrodków Zdrowia Gminy Ozorków
Wstęp Deklaracji
Gminny Zespół Ośrodków Zdrowia Gminy Ozorków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gzoz-ozorkow.pl.
Gminny Zespół Ośrodków Zdrowia Gminy Ozorków
Solca Wielka nr 57
95-035 Ozorków
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 42 718 63 21
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 13.02.2014r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26.01.2021r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – skany.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 29.01.2021r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzatą Dudek-Żytko e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 42 718 63 21.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Skargi i odwołania
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku Ośrodka Zdrowia w Sokolnikach Parcela prowadzą trzy wejścia, przy dwóch wejściach znajduje się podjazd dla wózków: podjazd o łagodnym kącie nachylenia. Poza tym w budynku:
- przy wejściu głównym znajduje się schemat pomieszczeń jest dostępny także pracownik, który w razie problemów pomoże znaleźć właściwego specjalistę lub gabinet,
- w budynku jest możliwość dostępu do wszystkich pomieszczeń z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
- dopuszcza się wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
- w budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
- przed wejściem głównym do budynku są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- zapewnia się możliwość ewakuacji z budynku osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Do budynku Ośrodka Zdrowia w Solcy Wielkiej prowadzą dwoje drzwi przy jednej parze drzwi znajduje się podjazd dla wózków: podjazd o łagodnym kącie nachylenia prowadzi od placu przed wjazdem do wejścia bocznego od strony wschodniej. Podjazd posiada również barierki ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Poza tym w budynku:
- przy wejściu głównym znajduje się schemat pomieszczeń jest dostępny także pracownik, który w razie problemów pomoże znaleźć właściwego specjalistę lub gabinet,
- w budynku jest możliwość dostępu do wszystkich pomieszczeń z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
- dopuszcza się wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
- w budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
- przed wejściem głównym do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
- zapewnia się możliwość ewakuacji z budynku osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Do lokalu Ośrodka Zdrowia w Leśmierzu prowadzą drzwi wejściowe przy których znajduje się podjazd dla wózków: podjazd o łagodnym kącie nachylenia. Poza tym w lokalu:
- przy wejściu głównym znajduje się schemat pomieszczeń jest dostępny także pracownik, który w razie problemów pomoże znaleźć właściwego specjalistę lub gabinet,
- w lokalu jest możliwość dostępu do wszystkich pomieszczeń z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
- dopuszcza się wstęp do lokalu osobie korzystającej z psa asystującego,
- w lokalu znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Link do dokumentu pdf zawierającego raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego.